12 Eylül 2017 Salı

BUDAPEŞTE HAKKINDA BİLMEK İSTEDİKLERİNİZ

Macaristan’ın başkenti Budapeşte hakkında bilgi toplamaya çalışıyorsanız bloğumda yer alan Budapeşte yazılarını okumanızı öneririm. Çok karışık bir şehir olmasa da bu şehir bilmeden gitmek bir miktar karmaşaya neden olabilir. Öncelikle Budapeşte’nin çok büyük bir şehir olmadığını bilmenizde fayda var. Uzun bir tatil için çok da tercih edilecek bir şehir olduğunu düşünmüyorum. Ancak görülmesi gereken bambaşka ve oldukça keyifli bir şehir.


Gelelim Budapeştede yapılacaklara. Bu şehir küçük olmasına rağmen yapacak bir çok şey bulabiliyorsunuz. Ben Budapeşte seyahatimi yakınında yer alan şehirlerle birleştirerek yaptım. Tahmin edeceğiniz gibi Viyana, Prag ve Budapeşte şeklinde. Ekstradan bir de Almanya’nın güzel şehri Dresden’i de ekledim gezi turuma. Almanya’yı hiç sevmememe rağmen Dresden’i oldukça beğendiğimi söylemek isteriz

Gelelim Budapeşte gezisine. Diğer bir çok Avrupa şehrinden sonra aslında Budapeşte ilk gördüğümde biraz silik göründü gözüme. Ama zaman geçtikçe sevdim ve beğendim. Şehir tarihi güzelliklerinin yanı sıra lezzetleri ve gece hayatı ile de sizi tatmin ediyor. Budapeşte tatili planlıyorsanız öncelikle tarihi ve gezilecek yerlerini gitmeden bir planlayın ve sonrası ile buraları gezin.

Şehir sadece tarihi yapıları ile öne çıkmıyor eğlenceli bir hayatı da var. Özellikle gece hayatı oldukça renkli diyebilirim. Gece yorulmaz ve dışarı çıkmayı planlarsanız gidebileceğiniz güzel barlar bulabilirsiniz. Bu arada Budapeşte seyahatim boyunca en keyif aldığım aktivitelerden biri Tuna nehri gezisi oldu. İnanılmaz keyifli ve seyir dolu bir gezi. Muhakkak yapın derim. Ama bu geziyi özellikle hava karardıktan sonra yapmanızı öneriyorum. Çünkü nehir kenarında yer alan binaların ışıklandırması çok özel şekilde ayarlanmış ve inanılmaz güzel görünüyor. Sıradan ışıklandırmalar hayal etmeyin. Özel olarak nehir gezisi yapan insanların görsel anlamda tatminkarlığı düşünülerek yapılmış tüm ışıklandırmalar. Keşke ülkemizde de aynı olabilse. Nehir geziniz boyunca çok güzel fotoğraflar çekme şansı yakalayacaksınız.
Budapeşte’ye ne zaman gidilmeli?

Orta avrupa özellikle kış aylarında gidilecek bir yer değil bana göre. Eğer soğuk havayı sevmeyenlerdenseniz kış aylarında anormal soğuğu olan Budapeşte’ye kesinlikle yaz aylarında gitmenizi öneririm.

Budapeşteye ulaşım


İstanbul’dan Budapeşte’ye direkt uçuşlar gerçekleşiyor. Aramızdaki  saat farkı ise Macaristan bizden 1 saat geri. İstanbul Budapeşte arası uçakla 1 saat 30 dakika. Budapeşte’den otobüslerle, trenle ya da araba kiralayarak komşu ülkelere gidebilirsiniz. Viyana ve Prag gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder